Welkom bij Huisartsenpraktijk de Rooij en Lelieveld

Heeft u last van hoesten of niezen, en ook met koorts of benauwdheid daarbij: kom dan NIET naar de Huisartsenpraktijk en ook NIET naar de Huisartsenpost, maar neem telefonisch contact op! 

Heeft u algemene vragen over Corona, kijk dan op de website: thuisarts.nl of rivm.nl.

Het zal u niet zijn ontgaan dat ook wij extra veiligheids maatregelen moeten nemen om verdere verspreiding van het Corona virus tegen te gaan. Wij vragen uw begrip en medewerking hiervoor.

  • Kom NIET zonder afspraak naar de praktijk, maar
  • Bel ons.
  • Of: stel uw vraag via www.Mijngezondheid.net. Op uw telefoon is dat de app Medgemak. Dan kunt u bv ook foto’s veilig meesturen. 

NB: Check hier of wij uw juiste mailadres en mobiele nummer hebben om u te kunnen bereiken.

NB: Als wij u bellen, dan ziet u een anoniem nummer, neemt u deze dan aub ook op als u ons een vraag hebt gesteld.

Momenteel gaat de zorg anders dan gewoonlijk. We merken dat veel mensen wegblijven. Daarom maken wij ons wel zorgen om de gezondheid van niet-corona patienten. Wij zijn bang dat u als patient denkt dat u niet bij ons terecht kunt. Maar dat is niet waar. Wij zijn gewoon beschikbaar voor zorg die niet uitgesteld kan worden. Wij kunnen u op een veilige manier ontvangen. Wel lopen de contacten soms anders dan gebruikelijk. zo handelen we meer telefonisch af, of d.m.v. video-bellen. Ook houden we bij normaal spreekuur bezoek zo veel mogelijk afstand. En zorg die kan wachten, laten we nog wachten. 

Heeft u gezondheidsklachten die plotseling zijn ontstaan, of die verergerd zijn, of twijfelt u of uw klachten nog wel kunnen wachten ? Bel ons dan voor overleg. Dan kunnen we samen met u bepalen wat voor u de beste zorg is. 

 

Op deze site kunt u informatie vinden over de praktijk van de huisartsen Mw. A.A. de Rooij-Grandia en Mw. P.A.J. Lelieveld-van Reisen in gezondheidscentrum De Leyens. Wij bieden u de mogelijkheid om online veel van uw zaken zelf te regelen, op het moment dat het u het beste uitkomt. U doet dit veilig via Mijngezondheid.net.  

De assistente stelt u aan de telefoon soms wat extra vragen om u zo goed mogelijk te helpen. Natuurlijk proberen wij op tijd te werken. Toch kan het gebeuren dat u soms even moet wachten. Om het wachten te veraangenamen hebben wij een ruime wachtkamer met Wi-Fi, en diverse leuke of nuttige informatie materialen, ook voor kinderen.

Naast de vaste kern van huisartsen en assistentes, zijn er ook diverse zg praktijkondersteuners werkzaam in onze praktijk. Inmiddels is het team uitgebreid met een Praktijkondersteuner GGZ voor psychische klachten, zowel voor volwassenen als ook voor kinderen, en een verpleegkundige voor ouderenzorg.

Onze praktijk is een opleidingspraktijk voor huisartsgeneeskunde via het LUMC. Dat betekent dat er op meerdere dagen van de week een arts in opleiding tot huisarts bij ons werkzaam is. Deze collega is al zelfstandig bevoegd basisarts die nu de driejarige opleiding tot huisarts volgt. Hij of zij komt een jaar in de praktijk en doet zelfstandig spreekuur onder supervisie. Wij hopen op deze manier een steentje bij te dragen aan het vormen van bekwame en enthousiaste nieuwe collega's en zodoende goede huisartsenzorg voor iedereen beschikbaar te houden ! Mocht u liever een afspraak bij uw eigen huisarts willen, dan kunt u dit bij de assistente aangeven.

Onze praktijk heeft het NHG patient veiligheids keurmerk behaald, en voldoet daarmee aan de strenge normen van de beroepsgroep voor veilig werken en werken aan continue kwaliteits verbetering. 

Klachten

Elke dag doen hulpverleners hun uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen. Daarbij gaan veel dingen goed, maar soms kan er ook eens iets fout gaan. Wanneer er naar uw mening iets niet goed gegaan is of u bent ontevreden over de werkwijze, is het belangrijk dat u dat laat weten.

Zorg verlenen is een kwestie van vertrouwen. Een kwestie ook van goede samenwerking tussen uw hulpverlener, diens medewerkers en u als patiënt. Als dat vertrouwen geschaad is, wil de hulpverlener het graag herstellen. Een klacht is een kans om te leren en de dienstverlening te verbeteren. 

Misschien bent u ontevreden over de medische behandeling of u vindt dat een hulpverlener of een andere medewerker een fout heeft gemaakt of u onheus heeft bejegend. Uw huisarts, uw apotheker of een andere hulpverlener hoort  graag wat u dwars zit. 
 

Eerst praten
Vindt u dat een hulpverlener of medewerker u onrechtvaardig heeft behandeld, een fout heeft gemaakt of u onheus heeft bejegend? Blijf er niet mee rondlopen. Bespreek uw klacht met die hulpverlener zelf. Vaak geeft zo’n gesprek voldoende wederzijds begrip om weer samen verder te kunnen. U vindt de adresgegevens van uw hulpverleners eenvoudig op de homepage van zoetermeergezond.nl onder 'zoek uw hulpverlener'. Gaat uw klacht over de Huisartsenpost, dan kunt u uw klacht meteen schriftelijk indienen.

 

Uw klacht schriftelijk indienen
Wilt u niet rechtstreeks zelf de hulpverlener of medewerker benaderen? En betreft uw klacht
een huisarts of een medewerker van een huisartspraktijk in Zoetermeer/Benthuizen of de Huisartsenpost Zoetermeer?

U kunt uw klacht dan schriftelijk kenbaar maken en sturen naar:
 

Stichting Georganiseerde eerstelijnszorg Zoetermeer (SGZ),
 t.a.v. Klachtopvang,
Croesinckplein 24, 2722 EA Zoetermeer
 

of per e-mail zenden aan klacht@sgzoetermeer.nl

 

Beschrijf uw klacht in uw eigen woorden: over wie heeft u een klacht, wat is uw klacht en wat zou u willen dat er gebeurt om uw klacht 'uit de wereld te helpen'. Hierbij is het handig uw geboortedatum of de geboortedatum van de betreffende patiënt door te geven over wie de klacht gaat. Lees de folder 'Een klacht over onze zorg? Blijf er niet mee lopen!
 

Andere hulpverleners dan hierboven vermeld, zoals bijvoorbeeld apothekers (ook in de dienstapotheek), diëtisten, podotherapeuten, optometristen, specialist(en) in het ziekenhuis, fysiotherapeuten of oefentherapeuten, hebben hun eigen klachtenregeling, die u in de regel op hun website kunt vinden.
 

Klachtenfunctionaris

Levert een gesprek met de betreffende hulpverlener of medewerker niet voldoende op of wilt u geen gesprek aangaan? Dan is het mogelijk een beroep te doen op de ondersteuning van een onafhankelijk klachtenfunctionaris van de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (www.skge.nl) voor de huisartsen en medewerkers van huisartsenpraktijken in Zoetermeer/Benthuizen en de Huisartsenpost Zoetermeer. U kunt dit ook nalezen in de volledige klachtenregeling. De huisartsen Visser, Meijers, Cornelissen en Hanselaar uit Groepspraktijk Dorpsstraat vallen onder een andere klachtenregeling en klachtenfunctionaris, te weten die van de HuisartsenKring Haaglanden [1].

Een klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft geen oordeel. Hij of zij is onafhankelijk. Alles wat u aan deze persoon vertelt is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

Geschillencommissie

Kunt u zich niet kunt vinden in de uitkomst van de klachtbehandeling met de onafhankelijk klachtenfunctionaris van de SKGE of bent u van mening dat de klacht niet is opgelost? Dan is er sprake van een geschil. U kunt het geschil dan schriftelijk voorleggen aan de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (www.skge.nl).

 

 


[1]  De huisartsen Visser, Meijers, Cornelissen en Hanselaar uit Groepspraktijk Dorpsstraat vallen onder een andere klachtenregeling en klachtenfunctionaris, te weten die van de HKH tel 070-3029821, info@kringhaaglanden.nl